Vragen en antwoorden
Over de Geberit Home-app
Heeft u vragen over de Geberit Home-app? Hier vindt u nuttige antwoorden op veelgestelde vragen.
Wenst u meer informatie of individueel advies? De Geberit servicedienst staat telefonisch of via e-mail tot uw dienst.
Of ga naar de Geberit Home pagina via onderstaande link:
Uw vragen en onze antwoorden over de Geberit Home-app
Hoe verschilt de Geberit Home-app van de Geberit AquaClean-app?
Met de Geberit Home-app vindt u alle toepassingen van Geberit in een enkele app. De gebruikersondersteuning werd geoptimaliseerd met overzichtelijke, grote tegels en wordt gekenmerkt door een intuïtieve bediening.
Welke voordelen heb ik met de Geberit Home-app?
De Geberit Home-app ondersteunt u bij uw eerste stappen met uw AquaClean douche-wc. Met de app kunt u uw apparaat eenvoudig registreren om van een langere garantieperiode te genieten. In de app vindt u bovendien nuttige informatie over onderhoud en verzorging van uw apparaat.
Welke functies kan ik voor mijn AquaClean met de Geberit Home-app uitvoeren?
- Afstandsbediening van uw Geberit AquaClean douche-wc
- Persoonlijk profiel instellen
- Basisinstellingen uitvoeren
- Gebruiksaanwijzingen oproepen
- Onderhoudswerkzaamheden uitvoeren (bijv. ontkalking, filtervervanging)
- Functionele video's bekijken (bijv. over ontkalking)
- Onderhouds- en verzorgingsaanwijzingen raadplegen
- Service- en contactinformatie opzoeken
Ik heb de Geberit AquaClean-app geïnstalleerd. Kan ik die nog steeds gebruiken?
Wij bevelen u aan om de overstap te maken naar de Geberit Home-app. In de toekomst zal nog slechts één app beschikbaar zijn en wordt de Geberit AquaClean-app niet meer ondersteund.
Hoe verbind ik mijn AquaClean met de Geberit Home-app?
De verbinding wordt tot stand gebracht met de bluetoothfunctie (BLE, Bluetooth Low Energy). Activeer op uw smartphone de bluetoothfunctie en activeer de locatievrijgave. De verdere stappen worden in de app weergegeven.
Wat kan een reden zijn dat ik mijn AquaClean niet met de Geberit Home-app kan verbinden?
Wanneer u een AquaClean Mera Comfort bezit, kan een oude firmwareversie (versie 11.0 of ouder) de verklaring zijn. In dit geval adviseert Geberit om een firmware-update via de Geberit AquaClean-app uit te voeren. Als de firmware-update uitgevoerd is, kan u de Geberit Home-app gebruiken en uw apparaat verbinden.
Waarom moet ik de locatievrijgave activeren om de Geberit Home-app te kunnen gebruiken?
De Bluetooth Low Energy (BLE) is bij Android-apparaten met de locatiediensten verbonden. De reden daarvoor zijn beacons (een technologie van Google, die gebaseerd is op de BLE-techniek). Daarom is bij elk Android-apparaat de activering van de locatievrijgave vereist om een app te gebruiken waarvan de componenten met BLE werken. Geberit gebruikt de locatievrijgave niet.
Waar kan ik de Geberit Home-app downloaden?
De Geberit Home-app is voor Android- en iOS-smartphones in de desbetreffende App Store verkrijgbaar.
Naar de Geberit Home app in de App Store
Naar de Geberit Home app in de Google Play Store
Welke softwareversie is voor mijn smartphone minimaal vereist om de Geberit Home-app te installeren?
Voor de respectievelijke smartphones gelden de volgende systeemvoorwaarden:
- Android: versie 5.0 of hoger
- iOS: Versie 11.0 of hoger
Hoe zorgt Geberit voor veiligheid en bescherming van gegevens?
Geberit apps en IoT-services worden met conform strikte veiligheidsnormen ontwikkeld en gebruikt. Bovendien wordt op regelmatige tijdstippen een controle uitgevoerd door externe, onafhankelijke cyber security-specialisten. Bij de ontwikkeling en het gebruik van de Geberit apps en IoT-services worden de AGV-richtlijnen opgevolgd. Meer informatie vindt u in de gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring.
Heeft u vragen over Geberit AquaClean toestellen in het algemeen ? Dan kan u ook terecht bij de rubriek Veelgestelde Vragen: