FAQ’s Geberit Home

Heeft u vragen over de Geberit Home app? Hier vindt u nuttige antwoorden op de meest gestelde vragen.

Wilt u meer informatie of persoonlijk advies? De Geberit klantenservice helpt u graag telefonisch of per e-mail.

ALGEMENE VRAGEN OVER GEBERIT AQUACLEAN

WAT IS GEBERIT HOME?

Geberit Home is een app van Geberit voor uw smartphone. Geberit Home biedt digitale toegang tot verschillende Geberit producten in de badkamer en helpt u bij de bediening, de configuratie en het onderhoud. De app en zijn functies zijn gratis.


WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN HET GEBRUIK VAN DE GEBERIT HOME APP?

  • Bedien uw apparaten via uw smartphone en stel ze correct in
  • Gebruik uw smartphone als afstandsbediening voor de Geberit AquaClean douche-wc
  • Lees de gebruiksaanwijzing op het scherm
  • Toegang tot service- en contactinformatie*
  • Toegang tot verzorgings- en onderhoudsinformatie
  • Uw apparaten interactief onderhouden met de app
  • Firmware-updates uitvoeren

(*Functie niet in alle landen beschikbaar)


Waar kan ik Geberit Home downloaden?

De Geberit Home app is gratis beschikbaar voor Android en iOS smartphones in de betreffende app store:

Geberit Home in de Apple App Store
Geberit Home in de Google Play Store

QR-code voor iOS Geberit Home app en Android Geberit Home app

WELKE PRODUCTEN ONDERSTEUNT GEBERIT HOME?

De Geberit producten die momenteel worden ondersteund door Geberit Home, zijn in elke app store te zien in de beschrijving van de app.


HOE VERBIND IK MIJN GEBERIT PRODUCT MET GEBERIT HOME?

Via Bluetooth®1). Activeer de Bluetooth®-functie op uw smartphone. De volgende stappen worden weergegeven in de app.

1)Het merk Bluetooth® en de bijbehorende logo's zijn eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en worden door Geberit onder licentie gebruikt.


WAAROM MOET IK LOCATIETOESTEMMING GEVEN VOOR HET GEBRUIK VAN GEBERIT HOME?

Bluetooth®1)is verbonden met de locatiediensten op Android-toestellen met oudere versies van het besturingssysteem. Dit betekent dat voor elk Android-apparaat met een ouder besturingssysteem, locatietoestemming moet worden gegeven om een app te kunnen gebruiken die met BLE werkt. Geberit gebruikt geen locatiegegevens.

1)Het merk Bluetooth® en de bijbehorende logo's zijn eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en worden door Geberit onder licentie gebruikt.


HOE ZORGT GEBERIT VOOR VEILIGHEID EN PRIVACY VAN GEGEVENS?

Geberit ontwikkelt en exploiteert digitale producten en diensten volgens hoge veiligheidsnormen. Bovendien wordt regelmatig een evaluatie door externe, onafhankelijke cyberbeveiligingsspecialisten uitgevoerd. Bij de ontwikkeling en exploitatie van digitale producten en diensten worden de EU-richtlijnen inzake gegevensbescherming gevolgd. Meer informatie vindt u in de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid voor Geberit Mobile apps en IoT-diensten.


Algemene informatie over de Geberit Home app

WELKE FUNCTIES KAN IK MET MIJN GEBERIT AQUACLEAN DOUCHE-WC VIA GEBERIT HOME UITVOEREN?

  • Uw Geberit AquaClean douche-wc op afstand bedienen
  • Apparaatinstellingen configureren
  • Persoonlijke instellingen wijzigen
  • De gebruiksaanwijzing bekijken
  • Onderhoudswerkzaamheden uitvoeren (bijv. ontkalken, filters vervangen)
  • Functionaliteitsvideo’s bekijken (bijvoorbeeld over ontkalken)*
  • Onderhouds- en verzorgingshandleiding lezen
  • Het apparaat registreren om de garantie te verlengen*
  • Service- en contactinformatie opzoeken*
  • Geberit AquaClean ondersteuning op afstand gebruiken

*Functie niet beschikbaar in alle landen


IK HEB DE GEBERIT AQUACLEAN APP AL GEÏNSTALLEERD. KAN IK DEZE BLIJVEN GEBRUIKEN?

Nee, de Geberit AquaClean app wordt niet langer ondersteund. Gebruik voortaan Geberit Home.


WAT MOET IK DOEN ALS DE VERBINDING MET MIJN GEBERIT AQUACLEAN DOUCHE-WC MISLUKT, TRAAG OF ONSTABIEL IS OF ALS EEN FIRMWARE-UPDATE MISLUKT?

Als een van deze gevallen zich voordoet, raden wij aan de volgende stappen uit te voeren:

  • Verwijder Geberit Home van uw smartphone en start vervolgens de smartphone opnieuw op.
  • Schakel de Geberit AquaClean douche-wc uit, wacht 30 seconden en schakel hem dan weer in.
  • Installeer Geberit Home opnieuw op uw smartphone en probeer het opnieuw. Volg de stappen in de app zorgvuldig. Houd uw smartphone in de buurt van uw douche-wc en houd de app open
  • Als u meer hulp nodig heeft, helpt de Geberit servicedienst in uw land u graag verder.

IK HEB MIJN GEBERIT AQUACLEAN DOUCHE-WC VERBONDEN MET DE GEBERIT HOME APP. NU WERKT DE FYSIEKE AFSTANDSBEDIENING VAN MIJN DOUCHE-WC NIET MEER. WAT MOET IK DOEN?

Geberit AquaClean douche-wc's ondersteunen slechts één actieve Bluetooth®1)verbinding tegelijk. Sluit de app op uw smartphone om de fysieke afstandsbediening weer te kunnen gebruiken. Meer informatie over de fysieke afstandsbediening vindt u in de gebruiksaanwijzing van de douche-wc.

1)Het merk Bluetooth® en de bijbehorende logo's zijn eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en worden door Geberit onder licentie gebruikt.


HOE KRIJG IK MET DE GEBERIT HOME APP ZO SNEL MOGELIJK TOEGANG TOT DE AFSTANDSBEDIENINGSFUNCTIE VAN MIJN GEBERIT AQUACLEAN DOUCHE-WC?

Sinds versie 2.4 van Geberit Home beschikken Geberit AquaClean douche-wc's over een snel toegankelijke afstandsbedieningsfunctie. Om deze te gebruiken, veegt u naar rechts over de gewenste douche-wc op het startscherm van de app (de douche-wc moet al een keer met de app zijn verbonden) en tikt u vervolgens op het blauwe symbool voor de afstandsbediening.

HOE GEBRUIK IK DE FÖHNFUNCTIE OP MIJN GEBERIT AQUACLEAN DOUCHE-WC ZONDER EERST DE DOUCHEFUNCTIONALITEIT OPNIEUW TE MOETEN GEBRUIKEN?

Bij Geberit AquaClean modellen met föhnfunctie is het sinds Geberit Home versie 2.3 mogelijk om de föhnfunctie te heractiveren nadat de douchefunctionaliteit minstens één keer tijdens een gebruikscyclus is gebruikt. Tik hiervoor op het douchepictogram op de afstandsbediening in de app om de douche uit te schakelen. Tik vervolgens weer op “Start” om alleen de föhnfunctie te gebruiken.


WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN APPARAATINSTELLINGEN EN PERSOONLIJKE INSTELLINGEN OP GEBERIT AQUACLEAN DOUCHE-WC'S?

Persoonlijke instellingen zijn actief zolang u met de app met het apparaat verbonden bent. U vindt de persoonlijke instellingen in de afstandsbedieningsfunctie van de app door op het blauwe pictogram onder de productnaam te klikken. De apparaatinstellingen daarentegen zijn actief wanneer het apparaat wordt bediend met de fysieke afstandsbediening of de lokale sturing. Het kan na het loskoppelen van de app enkele minuten duren voordat de apparaatinstellingen weer actief zijn. Dit is bijvoorbeeld te zien als de kleur van het oriëntatielicht niet onmiddellijk verandert wanneer voor de persoonlijke instellingen en de apparaatinstellingen verschillende kleuren worden gekozen.


Algemene informatie over deGeberit Home App