Marketing

De afdeling Marketing geldt als initiatiefnemer en ontwikkelaar van mondiale markeringstrategieën. Als interface tussen de afdelingen Producten en Verkoop zorgen wij door een breed scala van maatregelen voor een sterk, consistent merkoptreden en voor een mondiale marktcommunicatie die visueel spannend en aantrekkelijk in haar boodschap is. De takenpakketten in onze afdeling zijn daarom gevarieerd en omvatten marketing management, mondiale pricing, marketing- en productcommunicatie, interne scholingsactiviteiten en het bijhouden van onze productgegevens.

Door onze wereldwijde presentie beschikken wij over een goed inzicht in de markten en spelen wij een essentiële rol in de wereldwijde positionering van de onderneming. Onze medewerkers profiteren van de mogelijkheid om internationaal te kunnen werken en hun knowhow te kunnen vergroten. Naast de projectactiviteiten en de lopende marketingcampagnes werken wij aan efficiencyverhoging van onze mondiale communicatie. Medewerkers van onze afdeling beschikken in de regel over een diploma in de universitaire studierichtingen marketing, bedrijfseconomie en ingenieurwetenschappen of over een opleiding in een commerciële richting. Voor ons is het echter van doorslaggevend belang dat onze medewerkers sterke teamspelers zijn en zich als bruggenbouwers zien die op een constructieve manier kunnen communiceren met de internationale markten.